• Welpen

Please remember our good times
Our fond romps in the park
Not the day I lay dying
And my world became dark

And at times when you’re grieving
In those moments of hurt
Do replace tears with memories
Of when I was alert

Please remember my soft eyes
And my sweet, loving lick
Not the hazy, lost moments
After I became sick

Though you no longer see me
Nor can you touch my soft hair
In a way that you know not
I will always be there

May your dream paint you rainbows
And bright bridges of gold
And show you, my dear master,
That I’m no longer old

Please do know I’ve not left you
We were paired from the start
I will be with you always
Cuddled deep in your heart

One fine day you will join me
We’ll run fast a green field
When you come to the gateway
And, like I, you are healed

Til that joyous reunion
When I lick your sweet face
Know I’m playing in rainbows
And I’m saving your place

So tonight as you lie back
Settled down in your bed
Know I’m not gone, dear master….
I’ve just gone on ahead.

Author: Dorrin M. Birch, M.D. Auszug Allie’s Song

Für Fips

Über Fips zu schreiben, verursacht so viel Schmerz, dass die Worte fehlen.

Fips kam von einer von einer Dame, die Tiere über alles liebte und alle retten wollte. Aber es wurden zu viele und viel zu viele. Und so ging es in gut Deutsch „den Bach hinunter“ und die vielen Tiere wurden über den Tierschutz vermittelt. Dabei war Fips.

Fips kam zu uns über Collies-und-Shelties-in-Not (an dieser Stelle beste Grüße) und war ein Freund, ein Seelentröster, einfach nur einer dieser einzigartigen Seelenhunde. Lieber Fips, mit Deinen vielen Narben im Gesicht, Du warst mir so nah, dass mir die Worte fehlen. Du bist und bleibst unvergessen.